loading...
ریاضی آبنباتی
محمد امیری بازدید : 1506 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)
مسابقات ریاضی کانگورو
مسابقه بین المللی کانگورو یک مسابقه ریاضی براي دانش آموزان مختلف (از اول دبستان تا سال آخر دبیرستان) است که به صورت چند گزینه اي انجام می شود و هر دانش آموز می تواند در این مسابقه، در پایه مربوط به خودش شرکت کند. البته هر کشور با توجه به شرایط و امکاناتش می تواند در بعضی از سطوح مسابقه شرکت نماید.
در این مسابقه برای هر گروه حدود ۳۰ مساله در سه سطح ۳، ۴ و ۵ امتیازی مطرح می شود و دانش آموزان با پاسخ دادن به هر مساله، امتیاز مربوط به آن را دریافت می کنند.
مسابقه‌ کانگورو بدون برنده است. به عبارت دیگر، همه‌ شرکت‌کنندگان به عنوان برنده نگریسته می‌شوند. در بعضی کشورها به همه شرکت‌کنندگان در روز مسابقه جوایزی اهدا می‌شود و برنامه‌های سرگرم‌کننده در آن روز برای آنان ترتیب می‌دهند. کسانی که بهترین نتایج را به دست می‌آورند، بعداً جوایزی را دریافت می‌کنند.
در ایران مسابقه برای پایه های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی و دوم و سوم راهنمایی برگزار می شود.
در اینجا نمونه سوالاتی از این مسابقات براتون گذاشتم که متناسب با هر پایه ای می تونید استفاده کند و در ادامه مطلب توضیحات کاملتری در مورد این مسابقات، تاریخچه و نحوه تهیه کتب و شرکت در آزمون درج شده است....

http://reyaziabnabaty.rozblog.com     http://reyaziabnabaty.rozblog.com/
http://reyaziabnabaty.rozblog.com/                      http://reyaziabnabaty.rozblog.com/
http://reyaziabnabaty.rozblog.com/                       http://reyaziabnabaty.rozblog.com/
http://reyaziabnabaty.rozblog.com/                       http://reyaziabnabaty.rozblog.com/

توجه!!! این دوره ها برای پایه های 9و10 & 11و12 در ایران برگزار نمی شود در صورت برگزاری درج خواهد گردید

اهداف کانگورو :
ارتقاء درك ریاضی دانش آموزان
رشد توانمندي دانش آموزان براي لذت بردن از فعالیتهاي هوشمندانه
اهمیت دادن به آموزش ریاضی در تمام دنیا
کمک به دانش آموزان در درك کاربرد ریاضی در فعالیتهاي روزانه و قوانین طبیعی
تشویق و ترغیب دانش آموزان براي ریاضی خواندن
ایجاد علاقه ریاضی در دانش آموزان
ایجاد چالش براي توسعه دانش ریاضی
ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان براي یادگیري بهتر و بیشتر ریاضی

تاریخچه کانگورو:
در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ یکی از معلمان ریاضی استرالیا به نام پیتر هولوران روش نوینی را برای تصحیح پرسش‌نامه چند گزینه‌ای با کامپیوتر ابداع کرد. ابداع این روش، موفقیت بزرگی برای مسابقه‌ ملی ریاضی استرالیا بود و امکان شرکت همزمان دانش‌آموزان را در این مسابقه فراهم می‌ آورد.
در سال ۱۹۹۱ دو معلم فرانسوی به نام‌های آندره لدیک و ژان پیر بودین به پاس خدمات دوستان استرالیایی‌شان مسابقه‌ «ریاضی کانگورو» را در فرانسه بنیان نهادند. یکصد و بیست هزار دانش‌آموز دوره‌ ابتدایی در نخستین مسابقه شرکت کردند. در سال‌های بعد این مسابقه علاوه بر دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی برای دانش‌آموزان دوره‌ دبیرستان نیز برگزار شد.
در سال ۱۹۹۳ هیئت اجرایی مسابقه‌ی کانگوروی فرانسه از برگزار‌کنندگان مسابقات ریاضی در کشورهای اروپایی برای شرکت در یک همایش دعوت کرد. مهمانان از مشاهده‌ رشد سریع تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه که از ۱۲۰۰۰۰ نفر در ۱۹۹۲ به ۵۰۰۰۰۰ نفر در ۱۹۹۳ رسیده بود، شگفت‌زده شدند. هفت کشور بلاروس، مجارستان، هلند، رومانی، روسیه و اسپانیا تصمیم به برگزاری مسابقه‌ای مشابه در کشورشان گرفتند. در سال ۱۹۹۴ نمایندگان ده کشور اروپایی در استراسبورگ مسابقه‌ «کانگورو بدون مرز» را پایه‌گذاری کردند. اعضای هیئت مدیره‌ی این مسابقه در سال ۱۹۹۵ انتخاب شدند و اساس‌نامه آن به تصویب رسید. در آن سال سؤالات مسابقه برای سنین ۱۴ تا ۱۵ سال یکسان شد. در سال بعد سؤالات مسابقه در تمام سطوح یکسان شد.
مساله های این مسابقه از مفاهیم پایه تحصیلی مورد نظر و هوش ریاضی و به صورت چند گزینه اي است که از طرف کمیته مرکزي مسابقه که از سال ۱۹۹۷ به بعد هر سال در ماه اکتبر یا نوامبر در یک گردهمایی علمی که بدین منظور در یکی از کشورهاي شرکت کننده برگزار می شود، توسط ریاضی دانان و متخصصان کشورهاي مختلف شرکت کننده پیشنهاد و انتخاب می شوند. این گردهمایی امسال در کشور قبرس برگزار گردید که از طرف "شوراي خانه هاي ریاضیات ایران"، نماینده اي جهت شرکت در این گردهمایی به این کشور اعزام گردید.

کانگورو در ایران:
کشور ما از سال ۲۰۰۹ با نمایندگی "باشگاه دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش" به عضویت این مسابقه درآمده است. در این سال بیش از ۵/۵ میلیون دانش‌آموز از سراسر جهان در این مسابقه شرکت کردند که نزدیک به ۱۷۷ هزار نفر آنان ایرانی بودند.
این مسابقه در اواخر فروردین ماه هر سال در صورت امکان با همکاري ادارات آموزش و پرورش استان ها در هر شهر برگزار می گردد.


مسابقه کانگورو ۲۰۱۳ در ایران:
سال گذشته خانه های ریاضیات عضو شورای خانه های ریاضیات ایران با همکاری موسسه فرهنگی فاطمی برگزاری این مسابقه را بر عهده داشتند و مسابقه کانگوروی ۲۰۱۳ میلادی در روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ که از سوی "شورای خانه های ریاضیات ایران" به نام "روز ریاضیات کانگورو" نام گرفته بود، برای پایه هاي سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی و دوم و سوم راهنمایی برگزار شد.
در برخی مراکز، پایه های اول و دوم دبستان هم به صورت آزمایشی در مسابقه شرکت کردند.
"خانه ریاضیات اصفهان" هم این مسابقه را به صورت گروهی برگزار کرد.


برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و یا تهیه کتاب های کانگورو می توانید به سایت ریاضیات کانگورو در ایران مراجعه نمایید.

http://reyaziabnabaty.rozblog.com/
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic

ریاضی آبنباتی محمد امیری; این وبلاگ برای علاقمندان به ریاضی و علاقمند کردن عموم اشخاص به ریاضیات ساخته شده به امید روزی که ریاضی گریزی برچیده بشه و شیرینی اونو توی زندگی روزمره بکار بگیریم.
تست هوش محمد امیری; این وبلاگ جهت بالا بردن ضریب هوش شما با ارائه چیستان، معما و تست های هوش، بصورت نظر سنجی ایجاد گردیده امید که با مطالعه و شرکت در قسمت های مختلف آن توان ذهنی خود را بصورت فزاینده ای افزایش دهید.

باور روز برای گذر شب کافیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    تست هوش چطوری باشه بهتره؟
    نظزتون راجب ریاضی آبنباتی چیه؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 66
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 4,467
  • بازدید کلی : 138,400
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    قالب وبلاگ








    


    در اين سایت در كل اينترنت
    ما را در گوگل محبوب کنید
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

    گوگل پلاس