loading...
ریاضی آبنباتی
محمد امیری بازدید : 151 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (1)

دزد کیف

روزی در مدرسه کیف معلمی را دزدیدند . براساس شواهد بدست آمده ، پنج نفر به نام های A ، B، C، D، و E متهم می شوند . این پنج نفر چنین می گویند :

A: من کیفی بر نداشتم من هیچ وقت دزدی نکرده ام. کار D بود .

B: من کیفی برنداشتم . پدرم خیلی ثروتمند است و من خودم کیف دارم . E میداند دزد کیست.

C : من کیفی برنداشتم من قبل از شروع سال تحصیلی E را نمی شناختم . کار D بود .

D : من این کار را نکردم . کار E بود . A دروغ می گوید که من کیف را دزدیده ام .

E : من کیفی را برنداشتم . B کیف را برداشت . C حرف من را تایید می کند ، چون سالهاست مرا می شناسد.

بعدا اولیای مدرسه با تطمیع توانستند از این پنج نفر اعتراف بگیرند که هر یک از آنها دو جمله راست و یک جمله دروغ گفته است .

چه کسی کیف را دزدیده است ؟ 

 

جواب

با توجه به دو جمله راست و یک جمله دروغ داریم

A :   برنداشته ام                      هیچگاه دزدی نکرده ام                   کار D بود

B :   برنداشته ام                      کیف دارم                                     E می داند

C :   برنداشته ام                     E را نمی شناختم                         کار D بود

D :   برنداشته ام                    کار E بود                                       A دروغ می گوید

E :   برنداشته ام                     کار B بود                                      C مرا می شناسد

 

بنابراین  B  دزد کیف است

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط savir در تاریخ 1392/11/08 و 12:52 دقیقه ارسال شده است

b


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic

ریاضی آبنباتی محمد امیری; این وبلاگ برای علاقمندان به ریاضی و علاقمند کردن عموم اشخاص به ریاضیات ساخته شده به امید روزی که ریاضی گریزی برچیده بشه و شیرینی اونو توی زندگی روزمره بکار بگیریم.
تست هوش محمد امیری; این وبلاگ جهت بالا بردن ضریب هوش شما با ارائه چیستان، معما و تست های هوش، بصورت نظر سنجی ایجاد گردیده امید که با مطالعه و شرکت در قسمت های مختلف آن توان ذهنی خود را بصورت فزاینده ای افزایش دهید.

باور روز برای گذر شب کافیست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    تست هوش چطوری باشه بهتره؟
    نظزتون راجب ریاضی آبنباتی چیه؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 66
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 476
  • بازدید ماه : 476
  • بازدید سال : 4,793
  • بازدید کلی : 138,726
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    قالب وبلاگ








    


    در اين سایت در كل اينترنت
    ما را در گوگل محبوب کنید
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

    گوگل پلاس